Bereikbaarheid
Ons centrum is te bereiken via telefoon nummer 0492-462233. Als we in gesprek zijn, kun je de voicemail inspreken en bellen we je zo spoedig mogelijk terug. Voor niet dringende vragen bel je tijdens kantooruren tussen 08:00 uur en 17:00 uur.
Voor spoedeisende vragen, dringende verloskundige hulp of de bevalling kun je ons 24 uur per dag bereiken op: 06-47284388.
Kun je ons niet bereiken of is er een storing bel dan naar de portier van het Elkerliek ziekenhuis, tel nr: 0492-595491. Hij zal je dan doorverbinden met ons.
Wij hebben geen telefonisch spreekuur en zijn dus altijd bereikbaar. Je krijgt ook altijd direct een verloskundige aan de lijn voor al je vragen.
Spreekuur
Het spreekuur vindt plaats volgens afspraak. We hebben spreekuur op wisselende dagen in de ochtend, middag en in de avond. Om een eerste afspraak te maken kan je ons bellen, maar je mag ook een contactformulier via de website invullen. We zullen dan zo snel mogelijk contact met jullie opnemen.
Stagiaire
Het centrum is verbonden aan de opleiding voor verloskundigen. Het is daarom mogelijk dat er een studentverloskundige met ons meeloopt. Zij zal zowel tijdens de spreekuren als bij de bevallingen en bij de kraambedcontroles aanwezig zijn. Zij werkt onder onze verantwoordelijkheid. Indien je bezwaar hebt tegen haar aanwezigheid, maak dit dan tijdig aan één van ons kenbaar.
Klachtenregeling
We vinden het belangrijk dat je je goed voelt bij ons. We proberen er alles aan te doen om jou en je partner zo goed mogelijk te begeleiden tijdens je zwangerschap, bevalling en kraambed. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.
- Bespreek je klacht met de verloskundige. Ben je ontevreden, zijn er dingen voorgevallen waar je jezelf niet goed bij voelt, of heb je twijfels? We vinden het heel fijn als je dit bespreekbaar maakt met ons. We nemen graag de tijd om dit rustig met je te bespreken.
- Wanneer het niet lukt om er samen met ons uit te komen, of wanneer je hulp wilt bij het indienen van een klacht, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.
Kijk voor meer informatie of het direct indienen van een klacht op www.klachtverloskunde.nl